Kleurrijk concert

Op zaterdagavond 4 november 2023 gaf Harmonie een najaarsconcert in sporthal De Holten in Marum. Het thema 'Harmonie bekent kleur' werd op verschillende manieren ingevuld. Zo werden er stukken gespeeld met een kleur in de titel of verwijzingen naar een bepaalde kleur, zoals 'Variazioni in Blue' en 'Antarctica', maar ook stukken die verwijzen naar de kleur en identiteit van de vereniging zoals 'Jesus Christ Superstar'.

In de pauze kon het publiek lootjes kopen om mee te dingen naar mooie prijzen, zoals een slagroomtaart. Na de pauze liet het nieuwe jeugdorkest van zich horen. De jonge muzikanten hebben zich voorgesteld en, net als het grote orkest, onder leiding van dirigent Menno Haantjes verschillende stukken gespeeld.

Tijdens het concert werden Dirk en Karel in het zonnetje gezet. Dirk omdat hij al vijftig jaar muzikant is en Karel werd vanwege zijn inzet voor de vereniging benoemd tot 'lid van verdienste'.

Het concert werd afgesloten met de carnavalshit 'van Goes tot Purmerend' waarbij er door het publiek een polonaise door de zaal werd gelopen.