Jeugdorkest

Leerlingen die via ‘Harmonie’ muziekles volgen, hebben na een bepaalde tijd het basisnotenschrift en de beginselen van het bespelen van een instrument onder de knie.

Vanaf dat moment kunnen ze gaan meespelen in het jeugdorkest.

Tijdens de repetities van het jeugdorkest leren de kinderen hoe het is om samen te spelen. Ze leren naar elkaar te luisteren. Daarnaast leren ze ook hoe een dirigent voor het korps staat.

Door samen muziek te maken krijgen de kinderen vaak nog meer plezier in het bespelen van het instrument. Het accent ligt dan ook vooral bij het samenspel.

Zoon of dochter aanmelden voor muziekles of meer informatie?

Het jeugdorkest zal naast de repetities ook kleine optredens verzorgen bij concerten van het A-orkest.

Waar nodig zullen leden van het A-orkest bij de jeugd aansluiten om ze te helpen.

Wanneer een leerling haar/zijn A-diploma heeft behaald kunnen ze de overstap maken naar het A-orkest.

Ze blijven daarnaast dan ook nog in het jeugdorkest spelen om daar door te leren en de jongere jeugd weer te helpen.

Dit alles vindt plaats op dinsdagavond van 18:45 tot 19:15 uur onder leiding van dirigent Menno Haantjes.