Toeten en Blazen

Basisschoolproject 'Toeten en blazen'

Samen met Showband Marum organiseert ‘Harmonie’  Marum het project ‘Toeten en Blazen’ op de beide basisscholen in Marum.

Op deze manier hopen we kinderen enthousiast te maken voor deze mooie hobby. Muziek draagt op een unieke manier bij aan de ontwikkeling van kinderen, dat is wetenschappelijk bewezen. Het bevordert bijvoorbeeld de sociaal-emotionele ontwikkeling en de ontwikkeling van het brein.

In samenwerking met muziekschool ‘Het Kunstkwartier’ krijgen de kinderen, onder schooltijd, zes weken les van een vakdocent.

Na deze lessen kan je ervoor kiezen om vier weken mee te spelen in een samenspeelgroep. Deze lessen worden gegeven na schooltijd, op school. Zo kan je, samen met andere enthousiaste klasgenoten, kijken of het echt wat voor je is.

Zoon of dochter aanmelden voor muziekles of meer informatie?

Als je daarna nog steeds enthousiast bent, kan je lid worden van Harmonie.

Je krijgt dan een instrument van de vereniging en muziekles bij muziekschool ‘Kunstkwartier’. Deze lessen worden gegeven in het ‘Marelint’.

Harmonie heeft een jeugdorkest, in overleg met je docent en de dirigent wordt bepaald wanneer je hierin mee mag gaan spelen.

Als je na ongeveer twee jaar het A-diploma hebt gehaald, mag je meespelen in het A-orkest.

Wij hanteren een vast laag maandbedrag, dit blijft gedurende de lesperiode en bij meespelen in jeugd- of A-orkest gelijk.