Dubbelconcert ‘Harmonie’ Marum & ‘De Bazuin’ Zwolle

'Harmonie' Marum & 'De Bazuin' Zwolle samen in actie onder leiding van Silva Soepboer

Dubbelconcert ‘Harmonie’ Marum & ‘De Bazuin’ Zwolle

Dubbelconcert 'Harmonie' Marum & 'De Bazuin' Zwolle:

Op zaterdag 24 mei gingen we met 'Harmonie' op weg naar Zwolle. Om kwart over drie verzamelden de leden en ere-leden zich bij het 'Ons Centrum' om gezamenlijk in de bus naar Zwolle te rijden. Eenmaal in Zwolle aangekomen waarschuwde de buschauffeur ons dat we alle spullen uit de bus mee moesten nemen, dit omdat voor de terugreis een andere bus geregeld was. Spullen die we vergaten konden we terug vinden op marktplaats, en dat was ook bijna het geval! Een van onze muzikanten had zijn uniform in de bus laten liggen. Voordat hij daar achter was gekomen was de bus al weer weg.......gelukkig wilde de buschauffeur de bus keren en kwam uiteindelijk het uniform nog op tijd retour.

In de middag vonden er eerst nog repetities plaats. 'Harmonie' gaf haar eigen concert, 'De Bazuin' gaf haar eigen concert, maar ook speelde deze twee orkesten samen een paar nummers. En dan is het afwachten of een fanfare orkest en een harmonie orkest samen ook mooi klinken, maar dat was tijdens de repetitie al het geval!

Nadat we gezamenlijk hadden gegeten in het heerlijk zonnetje, gingen de deuren open voor het publiek.
'Harmonie' Marum beet het spits af en begon het concert, na de pauze volgde 'De Bazuin' Zwolle met hun concert en aan het eind speelden we de gezamenlijke nummers; Concerto D'amore en Arsenal. Het was even schikken en schuiven om met zo'n groot orkest in een kerkzaal te passen, maar het paste en het klonk weergaloos!!

Nadat alles opgeruimd was hebben we gezellig met elkaar na geborreld en vertrok de bus om 00.00uur weer richting Marum.

Tijdens de busreis naar Marum namen we afscheid van Anjanetta, die naast saxofonist ook bestuurslid was bij 'Harmonie'. Dit konden we natuurlijk niet ongemerkt voorbij laten gaan, Anjanetta bedankt voor je inzet bij 'Harmonie' Marum!