Publicatie 110 jaar Harmonie Marum

110 jaar Harmonie

Op 12 april jl. was het groot feest in sporthal “De Holten” in Marum. Muziekvereniging “Harmonie” vierde hier, onder de voortreffelijke leiding van dirigente Silva Soepboer, haar 110 jarig bestaan met een feestelijk concert met als thema “The Time of my life”.

Voor een volle sporthal werd het publiek een gevarieerd muzikaal programma voorgeschoteld die bij de bezoekers zorgde voor vele klanken van herkenning. Bij een muziekvereniging draait het natuurlijk met name om de muziek en dit werd door de muziekvereniging treffend tot uitdrukking gebracht in het muziekstuk “Music” van John Miles gedirigeerd door oud-dirigent Douwe Veenstra. Andere gastdirigenten waren de vorige burgemeester van Marum, dhr. TJ. Van Bekkum, en de huidige burgemeester dhr. H. Kosmeijer.

Harmonie” had met de steelband “Pan Magic” een prima gastband in huis gehaald die met haar vrolijke klanken op veel waardering kon rekening van het publiek. “Harmonie” speelde samen met “Pan Magic” de muzikale werken “Collegiala” en “Carnival de Paris”.

Tijdens de feestelijke avond werden er 8 leden van de vereniging onderscheiden met een decoratie. Hiervan waren 3 leden 25 jaar en 5 leden maar liefst 40 jaar muzikant. Toch is “Harmonie” een zeer jonge vereniging die voor ongeveer de helft uit jeugdige muzikanten bestaat. Met het optreden van jeugdorkest Young Generation!, onder leiding van dirigente Lianne IJzer, laat de muziekvereniging horen dat er weer een prima muzikale lichting aan komt.

Het muzikale feest was niet mogelijk geweest zonder sponsoren. “Harmonie” dankt haar sponsoren dan ook hartelijk voor de ontvangen bijdragen. In het bijzonder Rabobank Noordenveld West Groningen.

Harmonie” is in Marum op 26 april weer te horen bij Koningsdag en op 4 mei bij de Romaanse kerk tijdens de dodenherdenking. Op 24 mei a.s. verzorgt “Harmonie” een gastoptreden in Zwolle. Kortom, het bruist bij de 110 jarige van activiteiten!